Minuty czytania
Punktów
1. Skorzystanie z usług oferowanych przez firmę GREMLINS S. C. równoznaczne jest z akceptacja tego regulaminu.
2. Przewoźnik ma obowiązek poinformowania Pasażera o planowanej dacie przyjazdu odpowiednio wcześniej.
3. Kierowca firmy GREMLINS S. C. informuje Pasażera w dniu poprzedzającym jego przybycie po Pasażera o planowanej godzinie w której to nastąpi(ze względu na sytuacje niezależne od Kierowcy takie jak warunki atmosferyczne, wypadki komunikacyjne itp. czas ten może ulec zmianie).
4. Kierowca Firmy GREMLINS S. C. informuje Pasażera co najmniej 15 min przed planowanym dojazdem (czas ten może być inny jeżeli Pasażer wyrazi taką chęć, oraz poinformuje o tym Kierowcę podczas ustalania godziny).
5. Zabrania się spożywania alkoholu, środków działających podobnie do alkoholu oraz palenia papierosów w środkach transportu firmy GREMLINS S. C. Pasażerowie nie stosujący się do wskazanych powyżej zakazów zostaną natychmiast usunięci z pojazdu.
6. Kierowca ma prawo odmówić przejazdu osobie znajdującej się pod wpływem alkoholu, środków działających podobnie do alkoholu lub wysadzić Pasażera, który utrudnia prowadzenie pojazdu(np. zachowuje się agresywnie, niekulturalnie, wulgarnie wobec Kierowcy albo Współpasażerów).
7. W przypadku odmowy opuszczenia pojazdu, Kierowca ma prawo zwrócić się o interwencję do organów Policji lub innych uprawnionych służb.
8. Surowo zabronione jest przewożenie niebezpiecznego bagażu, który zagraża bezpieczeństwu pozostałych Pasażerów lub może spowodować uszkodzenie pojazdu lub mienia.
9. W przypadku stwierdzenia, że Pasażer zabrał do pojazdu rzeczy wyłączone z przewozu lub spowodował bez uzasadnionej przyczyny zatrzymanie, opóźnienie albo zmianę trasy przejazdu pojazdu Przewoźnik zastrzega sobie prawo do pobrania należnej opłaty za przewóz, oraz nałożenia na Pasażera opłaty dodatkowej w wysokości 10-krotności ceny biletu obowiązującego za przejazd na danej trasie, płatną gotówką u Kierowcy lub przelewem na konto Przewoźnika
10. Za wszelkie usterki i uszkodzenia pojazdu spowodowane przez Pasażera w trakcie przejazdu odpowiada Pasażer
11. Pasażer odpowiada za wszelkie szkody wyrządzone Przewoźnikowi lub innym Podróżnym na zasadach określonych przepisami prawa.
12. W sprawie nieuregulowania płatności lub innych warunków umowy przez każdą ze stron mają zastosowanie odpowiednie przepisy Kodeksu cywilnego.
13. Nie przysługuje zwrot należności za rezerwacje niewykorzystane z przyczyn leżących po stronie Podróżnego, chyba że Podróżny udokumentował, że nie mógł skorzystać z rezerwacji z powodu choroby albo innych ważnych przyczyn od niego niezależnych.
14. Nie stosuje się potrącenia zaliczki i zwraca Podróżnemu całą należność zapłaconą za przejazd, jeżeli odstąpił on od umowy przewozu z przyczyn występujących po stronie Przewoźnika i nie skorzystał z przewozu zastępczego Przewoźnika.
15. GREMLINS S. C. odpowiada za stan techniczny pojazdu na całej trasie. W przypadku awarii zobowiązany jest usunąć usterkę lub zapewnić transport zastępczy w czasie możliwie jak najkrótszym, w celu realizowania dalszego programu.
16. W przypadku awarii środka transportu firma GREMLINS S. C. jest zobowiązana w czasie możliwie jak najkrótszym usunąć usterkę lub zapewnić zastępczy środek transportu celem kontynuowania przejazdu.
17. GREMLINS S. C. nie odpowiada za opóźnienia kursów i wszystkie konsekwencje z nich wynikające, które powstały z przyczyn niezależnych od Przewoźnika, a w szczególności na skutek wypadku komunikacyjnego, warunków atmosferycznych, kontroli organów władz państwowych lub dużego natężenia ruchu.
18. Firma GREMLINS S. C. nie ponosi odpowiedzialności za rzeczy pozostawione w środku transportu lub lukach bagażowych, w tym za ich zaginięcie lub zniszczenie.
19. Przewoźnik nie ponosi odpowiedzialności za sposób umieszczenia bagażu w luku bagażowym i za jego zabezpieczenie oraz ewentualne zniszczenie lub uszkodzenie, chyba że zniszczenie lub uszkodzenie to wynika z winy Przewoźnika. O ewentualnym uszkodzeniu bagażu lub jego zaginięciu należy niezwłocznie poinformować Kierowcę oraz Biuro firmy GREMLINS S. C.
20. Wszelkie reklamacje i uwagi należy kierować telefonicznie do Biura firmy GREMLINS S. C.
21. Przewoźnik rozpatrzy reklamację lub skargę w terminie 14 dni roboczych od dnia ich otrzymania, z zastrzeżeniem sytuacji, w których zaistnieje potrzeba uzyskania dodatkowych wyjaśnień od Pasażera.
Minuty czytania
Punktów
1. Skorzystanie z usług oferowanych przez firmę GREMLINS S. C. równoznaczne jest z akceptacja tego regulaminu.
2. Przewoźnik ma obowiązek poinformowania Nadawcy/Odbiorcy o planowanej dacie podjęcia/dostarczenia przesyłki oraz sposobie jej odbioru(Kierowca firmy GREMLINS S. C./Kurier DPD) odpowiednio wcześniej.
3. Kierowca firmy GREMLINS S. C. informuje Nadawcę/Odbiorcę w dniu poprzedzającym(dotyczy tylko przesyłek na terenie Polski. O dostawie/odbiorze przesyłek na terenie UE oraz UK Kierowca przekazuje informacje niezwłocznie w momencie gdy zaistnieje możliwość określenia terminu) odbiór/dostarczenie o planowanej godzinie w której ten odbiór/dostarczenie nastąpi(ze względu na sytuacje niezależne od Przewoźnika takie jak warunki atmosferyczne, wypadki komunikacyjne itp. czas ten może ulec zmianie).
4. Kierowca Firmy GREMLINS S. C. informuje Nadawcę/Odbiorcę co najmniej 15 min przed planowanym dojazdem na miejsce odbioru/dostarczenia przesyłki(czas ten może być inny jeżeli Nadawca/Odbiorca wyrazi taką chęć, oraz poinformuje o tym Kierowcę podczas ustalania godziny odbioru/dostarczenia przesyłki).
5. Nadawca jest zobowiązany oddać Przewoźnikowi przesyłkę w stanie umożliwiającym jej prawidłowy przewóz i wydanie jej bez ubytku i uszkodzenia.
6. Nadawca/Odbiorca ma obowiązek dostarczenia/odebrania przesyłki do/z miejsca, w którym Kierowca może bezpiecznie zatrzymać auto oraz podjąć/wydać przesyłkę.
7. Kierowca nie ma obowiązku wnoszenia/znoszenia przesyłek(Klient ma możliwość zwrócenia się z prośbą o pomoc przy wniesieniu/zniesieniu przesyłki podczas ustalania terminu bezpośrednio u Kierowcy jeżeli ten wyrazi zgodę).
8. Przewoźnik dopuszcza odstępstwa od powyższego punktu jeżeli zaistnieją uzasadnione sytuacje uniemożliwiające Klientowi dostarczenie przesyłki lub jej podjęcie do/z miejsca zatrzymania pojazdu(osoby starsze, niepełnosprawne, kobiety w ciąży itp.).
9. Rzeczy, które ze względu na ich właściwości wymagają opakowania, Nadawca jest zobowiązany oddać Przewoźnikowi w opakowaniu, które powinno między innymi:
a) być zamknięte i zabezpieczone skutecznym środkiem takim jak taśma samoprzylepna, plomby czy pieczęcie lakowe;
b) być odpowiednio wytrzymałe;
c) uniemożliwiać dostęp do zawartości bez pozostawienia widocznych śladów;
d) być opisane gdy wymagają tego właściwości lub zawartość przesyłki, poprzez oznakowanie np. góra/dół, lub uwaga szkło itp.
e) zawierać wewnątrz opakowania stosowne zabezpieczenia chroniące zawartość przesyłki przed uszkodzeniami.
W opakowaniu przesyłki nie wolno stosować zabezpieczeń mogących uszkodzić tę lub inne przewożone przesyłki.
10. Zleceniodawca obowiązany jest poinformować Przewoźnika o rodzaju przesyłki, jeśli jej zawartość wymaga dochowania szczególnej ostrożności przy jej przewożeniu.
11. Przesyłki wyceniane są przez Kierowcę zgodnie z cennikiem na podstawie wagi(ważenie wykonywane przy Kliencie) oraz w wypadku przesyłek niestandardowych przy doliczeniu odpowiednich dopłat określonych w cenniku.
12. Opłaty za przesyłkę Klient dokonuje zgodnie z cennikiem w jeden z wybranych sposobów:
Gotówka przy nadaniu(tylko u Kierowcy firmy GREMLINS S. C. nie dotyczy kuriera DPD)
Gotówka przy odbiorze
Przelew bankowy(dane do przelewu po kontakcie z biurem)
!!!UWAGA Brak możliwości płatności kartą u Kierowcy!!!!
O wybranym sposobie opłaty Klient informuje Przewoźnika oraz Kierowcę firmy GREMLINS S. C. przy nadaniu przesyłki.
13. Opakowanie i zabezpieczenie przesyłki wliczają się do jej masy.
14. WAŻNE!!! (UWAGA DOTYCZY TYLKO PRZESYŁEK DO/Z WIELKIEJ BRYTANII) Do każdego elementu przesyłki w widocznym miejscu musi zostać dołączona w sposób uniemożliwiający zagubienie lub zniszczenie poprawnie wypełniona w języku angielskim oraz podpisana deklaracja celna CN23(wzór wypełnienia oraz deklaracja dostępne do pobrania na stronie Przewoźnika) zawierająca dane adresowe i kontaktowe Nadawcy oraz Odbiorcy a także faktyczny opis zawartości oraz jej wycenę w funtach brytyjskich.
15. Wymiary przesyłki standardowej:
długość + szerokość + wysokość = max 200 cm,
przy czym żaden z boków nie może przekraczać 100 cm długości.
Maksymalna waga pojedynczej paczki 30 kg (nie dotyczy towarów niepodzielnych).
16. Jeżeli którykolwiek z boków przesyłki przekracza 1m długości za każdy kolejny rozpoczęty metr Przewoźnik nalicza dopłatę zgodną z cennikiem.
17. Za przesyłkę standardową uznaje się spełniającą powyższe kryteria posiadającą opakowanie w kształcie prostopadłościanu bez wystających elementów.
18. Przesyłki w opakowaniu innym niż w kształcie prostopadłościanu tj. z wystającymi elementami(np. kółka walizki), torby, kartony o nieregularnym kształcie lub inne opakowania nie spełniające powyższych wymogów uznaje się za przesyłkę niestandardową za którą Przewoźnik dolicza dopłatę zgodną z cennikiem.
19. Przesyłki od jednego Nadawcy zawierające więcej niż jeden element adresowane do tego samego Odbiorcy traktowane są jako jedna przesyłka. Zsumowane wagi elementów wycenione zgodnie z cennikiem.
20. Przesyłki od jednego Nadawcy zawierające więcej niż jeden element adresowane do wielu Odbiorców traktowane oraz wyceniane są jako oddzielne przesyłki(oddzielnie dla każdego Odbiorcy).
21. Przesyłki zawierające rowery, telewizory itp. odbierane są tylko w opakowaniu oryginalnym lub zastępczym(karton) zapewniającym należytą ochronę zawartości.
22. Za należyte opakowanie oraz zabezpieczenie zawartości przesyłki odpowiada Nadawca.
23. Przewoźnik zobowiązany jest do dbania o powierzoną przesyłkę oraz przestrzegania zaleceń Nadawcy co do sposobu przewożenia ze względu na zawartość poprzez odpowiednie obchodzenie się oraz właściwe ułożenie jej w środkach transportu.
24. Ze względu na sposób przewożenia przesyłek w pojazdach firmy GREMLINS S. C. przy zachowaniu wszystkich środków ostrożności oraz zaleceń Nadawcy Przewoźnik nie bierze odpowiedzialności za nieumyślne uszkodzenie przesyłki(przesyłki zgniecione, uszkodzone opakowanie itp.).
25. Przesyłki odebrane przez naszych Kierowców dostarczane są w możliwie jak najszybszym terminie od momentu odebrania(w wyjątkowych sytuacjach losowych czas ten może być wydłużony do maksymalnie 14 dni). W przypadku dostarczania lub odbierania przesyłki przez firmę kurierska czas dostawy wydłuża się o maksymalnie 3 dni.
26. Ze względu na charakter transportu Kierowcy firmy GREMLINS S. C. przesyłki odbierają/dostarczają także w nocy po uprzednim poinformowaniu Klienta. W przypadku nieodebrania przesyłki lub braku możliwości skontaktowania się z Adresatem przesyłka wraca do Nadawcy lub na wniosek Nadawcy/Odbiorcy dostarczana jest w następnym uzgodnionym term
27. Przesyłki nie dostarczone z winy Odbiorcy lub Nadawcy podlegają opłacie zgodnie z cennikiem.
28. Nadawca(przy nadaniu) jest zobowiązany podpisać oświadczenie iż zapoznał się z regulaminem przewozu przesyłek i nadawana przesyłka nie zawiera produktów akcyzowych lub zabronionych oraz że jest świadomy odpowiedzialności karnej za złożenie fałszywego oświadczenia, wynikającej z art. 233 Kodeksu Karnego. Brak oświadczenia może skutkować odmową wykonania usługi przewozu przez firmę GREMLINS S. C.
Lista przedmiotów zakazanych w przesyłkach obejmuje:
• wyroby tytoniowe w jakiejkolwiek ilości;
• alkohol w jakiejkolwiek ilości;
• rzeczy niebezpieczne lub mogące wyrządzić szkodę osobom lub w mieniu, w tym w szczególności: materiały łatwopalne, wybuchowe lub radioaktywne, substancje żrące lub cuchnące, fajerwerki;
• broń i jej części, amunicję;
• narkotyki, leki (również związane z Covid 19) lub środki psychotropowe, próbki medyczne;
• krew;
• żywe rośliny i zwierzęta;
• futra, skóry;
• kamizelki kuloodporne;
• zwłoki, szczątki ludzkie lub zwierzęce;
• produkty pochodzenia zwierzęcego;
• substancje płynne, w tym między innymi: farby, kleje, oleje, zbiorniki, beczki, substancje ADR,
• tablice rejestracyjne;
• przesyłka ma na opakowaniu lub w widocznej części zawartości napisy lub rysunki naruszające dobra chronione przez prawo;
• przesyłka, ze względu na swoje właściwości uniemożliwia wykonanie usługi przewozu przy użyciu posiadanych środków i urządzeń transportowych;
• dzieła sztuki, antyki (obrazy, rzeźby, figurki), kamienie i metale szlachetne w jakiejkolwiek postaci lub formie;
• biżuterię, w tym zegarki złote lub srebrne;
• waluty, karty kredytowe lub płatnicze, zbywalne papiery wartościowe, banderole, certyfikaty i jakiekolwiek inne walory zbywalne;
• paszporty;
• przesyłka jest w opakowaniu mogącym zabrudzić lub w inny sposób uszkodzić pozostałe przesyłki;
• pornografię;
• przewóz przesyłki jest zakazany z mocy ogólnych przepisów prawa;
• przesyłka zaklasyfikowana jest jako materiał lub towar niebezpieczny, artykuł, którego transport jest niedozwolony lub ograniczony przez IATA, ICAO lub organy administracji publicznej.
Jeżeli zachodzi konieczność sprawdzenia zawartości przesyłki lub jej zabezpieczeń, to sprawdzenia takiego dokonuje się w obecności Nadawcy, a jeżeli wezwanie go nie jest możliwe albo gdy nie zgłosi się w wyznaczonym terminie, przedstawiciel Przewoźnika dokonuje sprawdzenia w obecności dwóch osób zaproszonych przez siebie do tej czynności.
W przypadku zidentyfikowania w przesyłce towarów zabronionych, firma GREMLINS S. C. ma prawo nałożyć karę umowną w wysokości dziesięciokrotności (10x) opłaty za transport przesyłki na Zleceniodawcę oraz żądać zwrotu wszystkich kosztów poniesionych w związku z obsługą tej przesyłki.
!!!Odpowiedzialność za nadanie przedmiotów zakazanych ponosi Zleceniodawca, a nie Przewoźnik!!!
29. W przypadku przesyłek których firma GREMLINS S. C. nie dostarcza/odbiera bezpośrednio korzystamy z usług firmy kurierskiej DPD. W tym przypadku Klient zobowiązany jest do przestrzegania regulaminu firmy DPD dostępnego na stronie www.dpd.com.pl.
30. Przesyłki przekazywane firmie kurierskiej DPD są dodatkowo opakowywane przed wysyłką przez firmę GREMLINS S. C.(tylko jeżeli zaistnieje taka potrzeba w celu dodatkowego zabezpieczenia przesyłki przed uszkodzeniem).
31. Odpowiedzialność za przesyłkę ze strony firmy GREMLINS S. C. kończy się w momencie wydania przesyłki firmie DPD. Nasza firma może pośredniczyć w kontakcie klienta z firmą DPD.
32. Wszystkie przesyłki dostarczane i odbierane przez kuriera są ubezpieczone zgodnie z regulaminem. Za uszkodzenie przesyłek po wydaniu firmie kurierskiej DPD odpowiada w/w firma na podstawie regulaminu dostępnego na stronie www.dpd.com.pl.
33. TELEWIZORY I SPRZĘT ELEKTRONICZNY NADANE W OPAKOWANIU ORYGINALNYM ORAZ NIEORYGINALNYM W PRZYPADKU USZKODZENIA NIE PODLEGAJĄ UBEZPIECZENIU!!!
34. W przypadku uszkodzenia przesyłki Odbiorca ma OBOWIĄZEK sporządzenia protokołu szkody przy kurierze lub odmówić przyjęcia przesyłki i skontaktować się z infolinią DPD lub naszym biurem. Jest to warunek konieczny do sprawnego wyjaśnienia sprawy
35. Wszelkie reklamacje i uwagi należy kierować telefonicznie do Biura firmy GREMLINS S. C.